Corona Questions & Answers
Veilig sporten bij Gym Tonic Post Corona? Natuurlijk! Maar nu tijdelijk even weer op afstand.
HELAAS! Gym Tonic is wegens de toenemende Corona besmettingen, ziekenhuisopnames & overlijdens vanaf do 29/10 opnieuw gesloten tot nader bericht. Vanaf ma 02/11 herstarten wij ons Gym Tonic Online Programma.
Als eerste op de hoogte blijven van wat er leeft & beweegt? Volg ons op Facebook & Instagram.
Stay Safe allen & zorg voor mekaar maar bovenal… blijf in beweging!
Moet ik reserveren om te komen sporten en hoe doe ik dat?
Om te komen sporten bij Gym Tonic post Corona, moet je inderdaad reserveren. Dit doe je via de app van Gym Tonic. Je vindt hier het stappenplan hoe je kan reserveren. Tijdens de sluiting vanaf 29/10 kan je reserveren voor alle virtuele lessen.
Waarvoor kan of moet ik reserveren?
Je dient te reserveren zowel voor het individuele sporten (cardio, eGYM en krachttraining 1e verdieping) alsook voor elke groepsles waaraan je wil deelnemen.
Hoeveel op voorhand kan ik reserveren en tot wanneer mag ik reserveren?
Je kan zowel voor het individuele sporten als voor de groepslessen reserveren vanaf 1 week van tevoren en tot 1u voor aanvang van je tijdslot en/of aanvang van de groepsles.
Tot wanneer mag ik mijn reservatie annuleren?
Wij vragen met aandrang om enkel reservaties te maken voor tijdsloten en/of lessen waarop je kan aanwezig zijn. Annulaties zijn mogelijk tot 1u voor aanvang van het tijdslot of aanvang van de groepsles. Wij rekenen op een sportieve attitude vanwege iedereen.
Hoeveel leden kunnen er maximaal per tijdslot sporten?
Er kunnen per tijdslot van 1u 35 leden individueel trainen (20 leden per uur op het gelijkvloers en 15 leden per uur op de 1e verdieping). Rekening houdende met onze openingstijden én de verruiming op ma, woe en vr (open vanaf 8u ipv 9u) is er meer dan voldoende capaciteit.
Hoe lang duurt een tijdslot om individueel te sporten?
Een tijdslot om individueel te sporten duurt 1 uur. We hebben deze keuze gemaakt om zoveel mogelijk leden de kans te geven om te komen sporten.
Mag ik reserveren voor 2 opeenvolgende tijdsloten?
Dat is niet de bedoeling. Wees sportief en reserveer maximaal 1 tijdslot per dag. Het EFFECT van regelmatige, doch kortere trainingen, is bovendien groter dan lange en minder regelmatige trainingen.
Mag ik een reservatie op het gelijkvloers en de 1e verdieping combineren?
Dit proberen we te vermijden. We weten uit ervaring dat de meeste van onze leden voordien trainden beneden OF boven, maar meestal niet gecombineerd.
Moet ik aan het begin van het gereserveerde tijdslot aankomen?
Het is inderdaad de bedoeling om bij het begin van het door jou gereserveerde tijdslot aan te komen. Onze organisatie is hierop voorzien. Het is dus ook de bedoeling dat je bij het einde van het door jou gereserveerde tijdslot de club weer verlaat.
Hoe lang mag ik in totaal trainen?
Wji vragen tot nader bericht om maximaal 1u te trainen. De indeling van onze tijdsloten is hierop voorzien.
Hoeveel eGYM rondes mag ik doen?
Voor een maximaal trainingseffect is 2 rondes eGYM meer dan voldoende. Het is dus niet toegelaten om meer dan 2 rondes per training te doen.
Hoe lang mag ik op een cardiotoestel trainen?
Onze toestellen zijn ingesteld om maximaal 30 minuten per cardiotoestel te trainen. Wij bevelen het sprint8 programma heel erg aan. Dit programma is gericht op veel resultaat in weinig tijd. Vraag raad of hulp bij onze trainers.
Moet ik met een mondmasker trainen?
Trainen met een mondmasker is niet nodig, noch gezond. Onze toestellen staan ver genoeg uit elkaar. Daar waar dit niet kan, worden plexi schermen voorzien. We vragen wel om bij het binnenkomen van de club, en het circuleren in de club wél een mondmasker te dragen.
Is er speciaal reiningsmateriaal voor de toestellen?
Je ontvangt bij het binnenkomen een persoonlijke microvezeldoek die je tijdens je training (zowel op de toestellen als tijdens de groepslessen) gebruikt om alle materialen & toestellen voor en na gebruik te reinigen en desinfecteren. Bij het verlaten van Gym Tonic deponeer je je microvezeldoek in de daartoe bestemde wasmand. De doeken worden met zorg en op 60° gewassen.
Wordt er extra schoon gemaakt door Gym Tonic?
Een optimale hygiëne op alle vlakken is bij Gym Tonic steeds prioriteit geweest. Dat verandert nu niet. Naast de dagelijkse reguliere schoonmaak, doen onze medewerkers om de 2u een extra desinfectieronde van toestellen en materiaal.
Kan ik de thermen gebruiken tijdens mijn tijdslot?
Het thermen & wellnessgedeelte is toegankelijk mits voorafgaandelijke reservatie. Maak je reservatie via de app van Gym Tonic. Houd ook rekening met de overige hygiëne-maatregelen (social distancing – gebruik handdoek). In de kleedkamers kan je je omkleden maar niet douchen. De douches in de thermen
Kan ik douchen en/of gebruik maken van de kleedkamers?
De kleedkamers, douches & lockers zijn vanaf 14/10 enkel toegankelijk als vestiaire (dit wil zeggen om je sportzak en/of jas weg te hangen in een locker). De capaciteit per kleedkamer is beperkt, houd hiermee rekening aub. Draag in de kleedkamers steeds een mondmasker. We vragen ook nu nog steeds om zoveel mogelijk in sportkledij én met sportschoeisel naar Gym Tonic te komen, en zo weinig mogelijk persoonlijke spullen mee naar de club te brengen, waardoor het gebruik van de kleedkamers alsnog wordt beperkt. De douches zijn gesloten.
Zijn de toiletten toegankelijk?
Ja, de toiletten zijn normaal toegankelijk, met een maximale capaciteit in de ruimte. Respecteer ook de loopwegen van en naar het toilet.
Worden de toiletten extra gereinigd?
De toiletten worden zoals gewoonlijk dagelijks grondig gereinigd en gedesinfecteerd. Wij voorzien ook in elk toilet een desinfecterende spray voor individueel gebruik voor en na toiletgebruik.
Kan ik een afspraak met een coach maken?
Dat kan! Zoals voorheen, zijn er een aantal tijdsblokken per week en in het weekend waarbij de trainers op afspraak werken, en zijn er daarnaast een aantal tijdsblokken waarop de trainers aanspreekbaar zijn zonder afspraak. Daarnaast breiden we ons aanbod uit met 2 online coaching momenten (di 10u en woe 20u). Vraag terplaatse info.
Dragen de trainers een mondmasker?
Bij 1-op-1 begeleiding en personal training indoor dragen de trainers inderdaad een mondmasker omdat de social distancing dan niet altijd kan gerespecteerd worden. Wij vragen aan onze leden om dan zelf ook een mondmasker te dragen.
Zijn er handdoeken van Gym Tonic beschikbaar?
Ja! Je kan gebruik maken van onze handdoekenservice. Wij voorzien met plezier handdoeken voor jullie. Onze handdoeken worden in deze periode ook speciaal op een intensiever programma gewassen. Breng je liever je eigen handdoek mee? Dat kan natuurlijk ook.
Is er een circulatieplan binnen Gym Tonic?
Ja, er is een circulatieplan bij Gym Tonic. Volg de oranje pijlen en houd rekening met de bestickering op de vloer. We gaan er ook vanuit dat al onze leden hun gezond verstand gebruiken én zelf rekening houden met de social distancing.
Is er ventilatie op Gym Tonic?
Ja, er is een professionele ventilatie op Gym Tonic, die recent geplaatst is (sep 2019) en die regelmatig en conform aan de regels wordt onderhouden.
Wordt er handgel voorzien door Gym Tonic?
Ja, er is op verschillende plaatsen in de club, zowel bij de inkom maar ook op de verschillende trainingszones handgel voorzien.
Kan ik iets drinken aan de bar?
Conform aan de maatregelen van de horeca, is het niet mogelijk om vanaf ma 19/10 voor een periode van 4 weken iets te blijven drinken in de lounge of op het terras van Gym Tonic. Dranken aankopen tijdens het sporten én take-away dranken aankopen blijft wel mogelijk.
Is het terras open bij mooi weer?
Ja, het terras is open. Wees dus van harte welkom om bij droog weer te genieten van een drankje op ons terras.
Kan ik een drankje kopen voor tijdens het sporten?
Ja, dat kan. Onze medewerkers overhandigen jou het drankje op een veilige manier. We raden aan om saldo op de clubband te laden om af te rekenen, of contactloos te betalen.
Kan in mijn drinkbus vullen aan het waterfontein?
Ja, dat kan zeker!
Worden de online lessen nog georganiseerd?
Ja, bepaalde lessen worden virtueel georganiseerd. Bekijk hiervoor het uurrooster & let erop je steeds voor de juiste les in te schrijven. We combineren heden INdoor lessen, spinning lessen & lessen in onze WINTERtent.
Gaan de WINTERtent workouts steeds door?
Ja! We hebben voor deze winterperiode geïnvesteerd in de plaatsing van een wind- en waterdichte wintertent. In deze tent werken we net als indoor conform aan de opgelegde maatregelen. De tent wordt overigens continu mechanisch geventileerd én kan indien nodig verwarmd worden.
Kan ik terecht bij 4Effect voor kinesitherapie, osteopathie, mental training of voedingsbegeleiding?
Zeker en vast! Het team van 4Effect is opnieuw aan het werk sinds 11/05 en werkt in aangepaste en veilige omstandigheden.
Ik ben nieuw en wil starten op Gym Tonic, kan dat?
Dat kan zeker! Neem contact met ons op om je 1e afspraak vast te leggen of een afspraak te maken voor een vrijblijvend inleidingsgesprek. We leggen je dan uit hoe we op een veilige manier te werk gaan.